Fastgiver-avtaler

Fastgiver-avtaler

Ønsker du å bli fast giver til Misjonssambandet?

Du kan opprette en fastgiveravtale her: gi.nlm.no/fast

 

Brukerveiledning for fastgiveravtaler

Har du allerede en fastgiveravtale, kan du logge inn på ditt personkort på Min side, og se og gjøre enkelte endringer i dine egne fastgiveravtaler. 


Fastgiver-avtaler
 

  1. Se dine fastgiveravtaler:
    • Under Fastavtale for gaver finner du en oversikt over din fastgivertjeneste.
    • Har du flere avtaler, vil de stå listet nedover
    • I første kolonne ser du hvilket Formål du støtter.
  2. Andre kolonne viser beløpet som betales inn ved hvert trekk.
  3. Kolonnen Gjentagende viser hvor ofte betalingen gjentas, og på hvilken dag det betales.
  4. Kolonnen Status kan vise ulike ting:
    • Aktiv: Betyr at avtalen er signert, og fungerer.
    • AvtaleGiro ikke inngått: Betyr at det ikke er signert en bankavtale for fast trekk. I de fleste tilfeller får du da i stedet tilsendt en manuell giro i posten. Hvis du heller vil signere en fast-trekk-avtale, kontakt oss på giver@nlm.no for å få tilsendt en signeringslenke, eller ring oss på 22 00 72 00 for å få hjelp over telefon.
    • Stoppet: Avtalen er stoppet, og beløpet trekkes ikke lenger. Dersom betalingsprofilen fortsatt fungerer, kan du starte den igjen ved å klikke på tre prikker, og deretter velge Start. NB: Du får ikke selv startet en fastavtale som er opprettet via Vipps etter at den er stoppet. Hvis du bare trenger en midlertidig pause, kontakt oss for å sette avtalen på pause.
    • Pauset: Avtalen er satt på pause, fram til en gitt dato. Du kan starte den igjen ved å klikke på tre prikker, og velge Start.
    • Ubekreftet: Registrering av fasttrekk-avtalen i Cornerstone er ikke fullført, vi avventer en bekreftelse. Ingen gaver kan trekkes enda. PS: Har du nettopp opprettet en avtale med Avtalgiro, vil den ligge som Ubekreftet i 2-3 virkedager, før den aktiveres.
    • Betalingsprofil stanset: Betyr at det er noe galt med fast-trekk-avtalen i banken din. Kanskje har du skiftet bank, eller noe annet gjør at den ikke fungerer. I de fleste tilfeller får du da i stedet tilsendt en manuell giro i posten. Hvis du vil signere en ny fast-trekk-avtale, kontakt oss på giver@nlm.no for å få tilsendt en signeringslenke, eller ring oss på 22 00 72 00 for å få hjelp over telefon. Eller du kan starte en ny fastgiveravtale her: 
      gi.nlm.no/fast
  5. Klikk på tre prikker for å få flere valg:
    • Detaljer: Se detaljer på din fastgiveravtale
    • Rediger: Du kan endre beløp, prosent for årlig automatisk økning, neste dato for økning, intervall for trekk, og trekkdato.
    • Stopp: Du kan stoppe en avtale hvis du vil slutte å gi fast.
    • Start: Du kan starte en avtale som er stoppet eller pauset.

Godskriving: De fleste fastgiveravtaler er satt opp til å godskrives et misjonsfellesskap eller et område (slik at det teller med i deres bidrag), men dette vises dessverre ikke på Min side enda. Kontakt oss (giver@nlm.no / 22 00 72 00) om du lurer på hva din avtale godskrives.


Mer info om fast givertjeneste i Misjonssambandet:
nlm.no/ressursbank/giverinformasjon/fast-givertjeneste/
 

Logg inn på Min side

Powered by Cornerstone