Ønsker du å bli fast giver til Misjonssambandet?
Du kan opprette en fastgiveravtale her: gi.nlm.no/fast
Brukerveiledning for fastgiveravtaler
Har du allerede en fastgiveravtale, kan du logge inn på ditt personkort på Min side, og se og gjøre enkelte endringer i dine egne fastgiveravtaler.
- Se dine fastgiveravtaler:
- Under Fastavtale for gaver finner du en oversikt over din fastgivertjeneste.
- Har du flere avtaler, vil de stå listet nedover
- I første kolonne ser du hvilket Formål du støtter.
- Andre kolonne viser beløpet som betales inn ved hvert trekk.
- Kolonnen Gjentagende viser hvor ofte betalingen gjentas, og på hvilken dag det betales.
- Kolonnen Status kan vise ulike ting:
- Aktiv: Betyr at avtalen er signert, og fungerer.
- AvtaleGiro ikke inngått: Betyr at det ikke er signert en bankavtale for fast trekk. I de fleste tilfeller får du da i stedet tilsendt en manuell giro i posten. Hvis du heller vil signere en fast-trekk-avtale, kontakt oss på giver@nlm.no for å få tilsendt en signeringslenke, eller ring oss på 22 00 72 00 for å få hjelp over telefon.
- Stoppet: Avtalen er stoppet, og beløpet trekkes ikke lenger. Dersom betalingsprofilen fortsatt fungerer, kan du starte den igjen ved å klikke på tre prikker, og deretter velge Start. NB: Du får ikke selv startet en fastavtale som er opprettet via Vipps etter at den er stoppet. Hvis du bare trenger en midlertidig pause, kontakt oss for å sette avtalen på pause.
- Pauset: Avtalen er satt på pause, fram til en gitt dato. Du kan starte den igjen ved å klikke på tre prikker, og velge Start.
- Ubekreftet: Registrering av fasttrekk-avtalen i Cornerstone er ikke fullført, vi avventer en bekreftelse. Ingen gaver kan trekkes enda. PS: Har du nettopp opprettet en avtale med Avtalgiro, vil den ligge som Ubekreftet i 2-3 virkedager, før den aktiveres.
- Betalingsprofil stanset: Betyr at det er noe galt med fast-trekk-avtalen i banken din. Kanskje har du skiftet bank, eller noe annet gjør at den ikke fungerer. I de fleste tilfeller får du da i stedet tilsendt en manuell giro i posten. Hvis du vil signere en ny fast-trekk-avtale, kontakt oss på giver@nlm.no for å få tilsendt en signeringslenke, eller ring oss på 22 00 72 00 for å få hjelp over telefon. Eller du kan starte en ny fastgiveravtale her:
gi.nlm.no/fast
- Klikk på tre prikker for å få flere valg:
- Detaljer: Se detaljer på din fastgiveravtale
- Rediger: Du kan endre beløp, prosent for årlig automatisk økning, neste dato for økning, intervall for trekk, og trekkdato.
- Stopp: Du kan stoppe en avtale hvis du vil slutte å gi fast.
- Start: Du kan starte en avtale som er stoppet eller pauset.
Godskriving: De fleste fastgiveravtaler er satt opp til å godskrives et misjonsfellesskap eller et område (slik at det teller med i deres bidrag), men dette vises dessverre ikke på Min side enda. Kontakt oss (giver@nlm.no / 22 00 72 00) om du lurer på hva din avtale godskrives.
Mer info om fast givertjeneste i Misjonssambandet:
nlm.no/ressursbank/giverinformasjon/fast-givertjeneste/